Načrtovanje zgradb
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Študijska leta
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
30 | 25 | 70 | 5 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za vključitev v delo je vpis v 2. letnik študija.
Vsebina
Osnovni pojmi:
- Bivalni prostor in posameznik
- Kolektivna gradnja in fleksibilnost
- Metodološke osnove in projektranje
- Osnovna struktura regulative
- Osnovne zateve
- Oblikovna kakovost
- Analiza objekta in vrednotenje
Cilji in kompetence
Predmet je namenjen pridobivanju vpogleda v razumevanje individualnih potreb posameznika, kako jih prepoznati in kako se nanje pravilno odzvati, ter posledično kako prek projektne naloge ciljno usmeriti arhitekturno naročilo. Skozi študije primerov se študent seznani z različnimi možnostmi kolektivne gradnje, kjer je možno bivalni prostor tekom življenjske dobe stavbe prilagajati posameznikovim potrebam. Preveri se različne oblike prilagajanja in posledice, ki jih ima takšna fleksibilnost na dinamiko gradnje, stroške vzdrževanja in druge vplive.
Učna enota prispeva k razvoju naslednjih splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc:
- Metodološke osnove in projektranje stanovanjskih stavb
- Osnovna struktura regulative
- Razumevanje odnosa med kvaliteto bivalnega prostora in posameznikom, njegovimi zahtevami in potrebami
- Razumevanje vloge fleksibilnosti bivalnega prostora
- Sposobnost analiziranja, prenosa znanj in predvidevanja posledic odločitev
- Sposobnost razumevanja posebnosti kolektivne gradnje
- Razumevanje interesov različnih deležnikov v procesu načrtovanja
- Sposobnost organiziranja skupinskega dela
- Sposobnost komuniciranja z različnimi deležniki v procesu načrtovanja, gradnje in delovanja stavbe
Predvideni študijski rezultati
Študent/študentka:
- Pozna različne faze v procesu načrtovanja gradenj.
- Razume temeljna načela načrtovanja stavb.
- Pozna osnovno strukturo področne regulative
- Pozna načine prilagajanja in posledice fleksibilnosti na dinamiko gradnje in stroške.
- Razume različne vidike kvalitete notranjega okolja
- Pozna akterje in procese načrtovanja.
- Razvije sposobnosti organiziranja delovnega procesa.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov);
- Seminarske vaje – analiza in ocena pogojev bivalnega prostora in dejavnosti prebivanja (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj).
Načini ocenjevanja
- Ocenjuje se pisni izpit (ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja) 100%