- Domov
- >
- Študij
- >
- Koristne informacije za študij
- >
- Diplomanti in profesorji o fakulteti
- >
- Profesorji o fakulteti
- >
- prof. dr. Marko Novak
prof. dr. Marko Novak
Z rednim profesorjem na Evropski pravni fakulteti Nove univerze smo se pogovarjali o študentih, njihovih pričakovanjih do profesorjev in obratno. Kakšne karakteristike najbolj ceni, pa v intervjuju spodaj.
prof. dr. Marko Novak je profesor Evropske pravne fakultete, članici Nove univerze, kjer predava kot izredni profesor za področje filozofije in teorije prava ter ustavnega prava. Je avtor mnogih monografij v slovenskem jeziku in številnih člankov v domačih in tujih revijah, opravlja pa tudi dolžnost predsednika Sodnega sveta.
Zanj je, kot tudi celotnemu osebju fakultete, prvi v interesu zadovoljen študent. To je tisti, ki zapusti predavanja ali vaje ne le s prepričanjem, da se je nekaj pomembnega naučil, temveč tudi z občutkom osebnostne rasti.
Profesor, ki je zadovoljen in hkrati tudi presenečen nad potrpežljivostjo in odzivnostjo študentov, ki zmorejo poslušati tudi po 5 pedagoških ur predavanja v enem sklopu, si na splošno želi poštenega odnosa in konstruktivnih dialogov.
Mi pa vam želimo prijetno branje in upamo, da vam kakšen nasvet pride prav.
S čim se zadnji dve leti na akademskem področju najbolj intenzivno ukvarjate?
»Napisal sem knjigo v angleščini in jo leta 2016 izdal pri založbi Springer z naslovom The Type Theory of Law (en izvod imamo tudi v naši novi knjižnici – UKNU), kjer gre za moj filozofsko-psihološki pogled na naravo prava. Trenutno pišem naslednjo angleško knjigo iz multimodalne (retorične) pravne argumentacije. Poleg tega sodelujem v treh raziskovalnih projektih (ARRS, modul Jean Monnet (EU) ter ŠIPK), iz katerih se porajajo članki, komentarji, kolumne ipd«.
Kakšna je vaša pedagoška filozofija in kakšen je vaš stil učenja?
»Študente poskušam ‘siliti’ k ustvarjalnemu razmišljanju, četudi mi to – po moji krivdi – včasih ne uspe zaradi količine snovi, ki jo moramo predelati, ali iz podobnih razlogov. Je pa to moj ideal, ki mu skušam slediti«.
Kakšna pa je vaša ideja o pedagoškem razvoju v prihodnosti?
»V tem smislu sem klasik: razmerje med učiteljem in učencem je arhetipsko in se v vsebinskem smislu ne spreminja in se tudi ne bo spreminjalo. Načini pa so različni, saj je uvajajo nove tehnologije in je komunikacija deloma različna, kot je bila v preteklosti«.
Kaj je tisto, kar študentje pričakujejo od dobrega profesorja?
»Pošten odnos, četudi je profesor strog. To pomeni, da mora profesor dati vse od sebe. Če se »špara« ali nekaj na hitro odpredava, samo da je, potem to študenti prav gotovo čutijo. Poleg tega jih mora profesor navdušiti, motivirati za snov, ki jo predava. Seveda mora biti pri tem navdušen tudi sam, da svoje »razodetje« resnice in modrosti (ideal znanosti kot teoretičnega in ideal praktičnega življenja) prenašaš na poslušalstvo«.
S čim vas študent lahko navduši?
»Z odgovornim pristopom, pri tem, da je kot poslušalec aktiven in ustvarjalno razmišlja. To je največ, kar profesor lahko dobi od študenta – inteligenten odgovor na vprašanje. To je tisto »razodetje« resnice (a-ha učinek), o katerem sem govoril že v zgornjem vprašanju«.
Kakšne karakteristike najbolj cenite pri študentu?
Poštenost, marljivost, drznost v razmišljanju, odgovornost.
Nad čem pa, ko govorimo o odnosu študenta v predavalnici, niste najbolj navdušeni?
Nad molkom glede mojih vprašanj.
Kakšno vzdušje želite zgraditi med predavanji?
Razpravo, debato kot v kakšnem sokratičnem dialogu izpod peresa velikega Platona.
Kaj je tisto, kar želite posredovati svojim študentom?
Vrednote, kot so poštenost, marljivost kot delavnost, drznost v razmišljanju ipd.
Kakšen bi bil vaš nasvet nekomu, ki se odloča za študij Prava?
»Naj posluša intuicijo oz. svoj »notranji glas«, ali ga vleče k temu študiju. K prepoznanju svojih pravih želja prav gotovo pripomore tudi to, ali kaj sanjamo o pravnikih, odvetnikih, sodnikih, sodnih procesih ipd. Torej ne le to, kar zavestno dojemamo o svojih hotenjih, temveč tudi, kaj nam sporoča naše nezavedno«.
Kaj so, po vašem mnenju, ključni motivacijski dejavniki za uspešen zaključek fakultete?
»Prepoznanje svojega »poslanstva« oz. tega, da smo na pravi poti. K temu veliko pripomorejo tudi profesorji, ki morajo študente prepoznati in jih usmerjati«.
Dober pravnik/ca bo tisti/a, ki….?
»…ima v sebi nekaj talenta za praktično racionalnost in je predvsem pripravljen veliko delati, da ta talent naprej razvije«.
Kaj je, po vašem mnenju, prednost študija na Evropski pravni fakulteti, ki je prepoznavna tudi pri študentih?
»Dostopnost profesorjev in referentov, majhne skupine in praktična usmerjenost«.
Foto: Primož L.