Osnove kadrovskega managementa
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Študijska leta
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
35 | 30 | 85 | 6 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Upoštevanje splošnih študijskih pogojev Fakultete.
Vsebina
- Opredelitev pojma kadrovski management.
- Model ravnanja s kadri.
- Postopek zaposlovanja in izbor kandidatov za delovno mesto.
- Razvoj kadrov
- Kompetence in kompetenčni modeli v kadrovski praksi
- Organizacijsko vzdušje in zadovoljstvo z delom
- Komunikacija v organizacijskem okolju.
- Motivacija in motivacijske teorije.
- Delovna uspešnost in nagrajevanje zaposlenih.
- Upravljanje in vodenje organizacije.
- Delo v skupinah in timih
- Upravljanje konflikti v delovnem okolju.
- -Upravljanje stres na delovnem mestu
- Nasilje na delovnem mestu.
Cilji in kompetence:
Namen predmeta je opredeliti pojem kadrovskega managementa oziroma managementa človeških virov. Cilji učne enote predmeta Kadrovski management so prepoznati in opredeliti medsebojne odnose med zaposlenimi v organizaciji z vidika kadrovanja, vodenja in medsebojnega sodelovanja zaposlenih v organizaciji in v okolju.
Temelji cilj in namen predmeta je, da študentje spoznajo pojme iz:
- kadrovskega managementa in kadrovskih procesov
- zaposlovanja kadrov
- motivacije in motivacijskih procesov
- organizacijskega vedenja
- konfliktov med zaposlenimi
- kulture organizacije
- vodenja
- timskega dela
- razvoja človeških virov in učeče se organizacije
Učna enota prispeva k razvoju naslednjih splošnih in predmetno-specifičnih kompetenc:
– predmetno-specifične kompetence o: kadrovskem managementu, zaposlovanju kadrov, izboru kandidatov za delovno mesto ter o odgovornostih in pravicah zaposlenih;
– predmetno-specifične kompetence o: vrstah motivacije, načinu motiviranja in nagrajevanja, vplivu motivacije ter delovnega okolja na zaposlene in na razvoj organizacije;
– Predmetno-specifične kompetence o: vodenju in vodjih, komunikaciji in komuniciranju, o moči vodenje ter nastajanju, preprečevanju in reševanju konfliktov na delovnem mestu, o pojavnosti in preprečevanju nasilja na delovnem mestu.
– predmetno-specifične kompetence: o vrstah, pomenu in oblikah individualnega dela, dela v dvojicah, skupinskega in timskega dela, o zaposlovanju, vodenju letnih in ocenjevalnih razgovorov;
– strokovne kompetence o: reševanju problemov, samostojni uporabi in selekciji znanj strokovnih in znanstvenih besedil, izdelavi seminarske naloge prek raziskovalnega dela;
– splošne kompetence: kompetence na socialnem področju, kot so: medsebojni odnosi, sodelovalno delo v skupini, poznavanje različnih kulturnih in okoljskih značilnosti udeležencev in njihovih organizacij, razvoj podjetnosti, načrtovanje, analiziranje, timsko sodelovanje in reševanje konfliktnih situacij;
– splošne kompetence: komuniciranje v materinem jeziku, branje, pisanje, govor, poslušanje.
– splošne kompetence: analitično razmišljanje, konstruktivno in kreativno mišljenje, razvoj avtonomije in kritičnosti, uporaba in vrednotenje znanja;
– splošne kompetence: razvoj konkurenčne in podjetniške miselnosti, kritično vključevanje v evropsko in globalno družbo, v njen razvoj in reševanje problemov.
Predvideni študijski rezultati:
Študent/študentka:
- Osvoji splošne pojme o kadrovanju in kadrovskih sistemih.
- Spozna sistem privabljanja in izbiranja kadrov.
- Spozna splošne pojme o vodenju, vodjih in o moči vodenja.
- Opredeli motivacijske dejavnike ter smiselnost in oblike nagrajevanja zaposlenih.
- Spozna oblike komuniciranja in prednosti in slabost skupinskega in timskega dela.
- Razume pomen sinergijskega sodelovanja, nastanek in preprečevanje ter procese reševanja konfliktov v delovnem okolju.
- Pridobi znanja s področja protokola komunikacijskih sistemov v organizaciji, znanja za določitev in prepoznavanje odgovornosti, nasilja in varovanja pravic delavcev v organizaciji.
- Pridobi temeljna znanja za samostojen in avtonomen pristopi z znanstvenega, projektnega in raziskovalnega delu pri predmetu kadrovski management.
Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov);
- Individualno in skupinsko raziskovalno, projektno in seminarsko delo;
- Individualne in/ali skupinske konzultacije (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj).
- Sodelovalno delo na daljavo s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Načini ocenjevanja:
- Ustni izpit
- Pisni izpit
- Seminarska (raziskovalna) naloga