Psihologija za pravnike 1
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
30 | 15 | 15 | 6 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Študent izbere predmet izmed predloženih vsebin predmetnika.
Vsebina
- Ocenjevanje osebnostnih lastnosti v vsakdanjem življenju – oblikovanje predstave o drugih.
- Implicitne kognicije, atribucije in perspektiva ocenjevanja (akterji, opazovalci).
- Kognitivni procesi.
- Motivacijski vidiki osebnosti.
- Čustva kot motivacijski dejavnik.
- Vrednote kot motivacijski cilji.
- Medosebni odnosi.
- Znanje o medosebnem sporazumevanju.
- Temeljni model komunikacije.
- Komunikacija in osebnost.
- Komunikacija in emocije.
- Komunikacija in konflikti v medosebnih odnosih.
- Sporazumevanje, vezano na vloge in poklic.
- Situacijsko specifične komunikacijske intervencije v pravu.
Cilji in kompetence
Cilji: Spoznati in razumeti pomen psihičnih procesov pri obravnavi kakršnihkoli pravnih vprašanj/problemov.
Študenti bodo pridobili naslednje splošne in predmetno-specifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje vloge osebnosti v medosebnih odnosih
- poznavanje in razumevanje temeljne dinamike v medosebnih odnosih.
- poznavanje in razumevanje pomena in dinamike sporazumevanja kot kompleksnega sistema
- razumevanje in zmožnost presoje specifičnosti osebnega modela komuniciranja ter pomena osebnosti, zaznavanja in drugih psihičnih procesov za oblikovanje komunikacijskega polja
- poznavanje in razumevanje čustev kot pomembnega dejavnika v medosebnih odnosih
- poznavanje in razumevanje motivacije kot gibala človekovega delovanja
- poznavanje elementov in mehanizmov v procesu odločanja
- razumevanje medosebnega sporazumevanja kot sredstva učenja in dela v pravu
- poznavanje osnovnih pristopov do strank (reševanje problemov, konfliktov ipd.).
Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
1. Študenti bodo razumeli interakcije v medosebnih odnosih kot sistemski pojav.
2. Študenti bodo razumeli temeljni model komunikacije – komunikacijsko polje in elemente.
3. Študenti bodo poznali dejavnike, povezane z učinkovitim sporazumevanjem.
Uporaba:
4. Študenti bodo razlikovali med znanstvenimi in implicitnimi pojmovanji osebnosti.
5. Študenti se bodo naučili pristopov k različnim strankam.
Refleksija:
6. Študenti bodo razvili zmožnost refleksije in sprejemanja zornega kota stranke.
Prenosljive spretnosti:
7. Študenti bodo razvili sprejemljivost (naučili se bodo sprejemati stranke v njihovi različnosti).
8. Študenti se bodo začeli dejavno zavedati kognitivnih procesov, emocij in motivacije v medosebnih odnosih.
9. Študenti bodo razvili razumevanje vloge in pomena osebnosti kot bio-psiho-socialne celote v medosebnih odnosih.
S študijem literature, primerov in izvedbo praktičnih vaj študenti razvijejo spretnosti in veščine v medosebnih odnosih, komunikacijske in analitične veščine.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Delo v malih skupinah
PBL (projektno delo) po principih:
- izhodišče
- (raziskovalno) vprašanje
- pogled študentov
- uporaba veščin /(viharjenje možgan, skupinska dinamika ipd.) in pripomočkov
- poizvedovanje/raziskovanje in odkrivanje
- povratna informacija, refleksija in modificiranje
- objava/predstavitev izsledkov
Načini ocenjevanja
Pisni izpit (50 %)
Sodelovanje v organiziranih oblikah pedagoškega dela (30%)
Nastop ali predstavitev (15%)
Krajši pisni izdelki (15%)
Daljši pisni izdelki: seminarska naloga (40%)
Ocenjevalna lestvica:
zadostno, 6 (60 – 67);
dobro, 7 (68 – 75);
prav dobro, 8 (76 – 83);
prav dobro, 9 (84 – 89);
odlično, 10 (90 – ).