Povzetek analize ankete o zadovoljstvu študentov Evropske pravne fakultete Nove univerze s študijem na daljavo
Nova univerza in njene članice so bile v študijskem letu 2019/20, zaradi epidemije virusa COVID-19, primorane v zelo kratkem času organizirati in povsem samostojno izpeljati študij na daljavo. Za preverjanje uspešnosti le tega je bila izvedena anketa o zadovoljstvu z izvedbo študija na daljavo.
Cilj ankete je bil ugotoviti zadovoljstvo študentov s študijem na daljavo, ter se seznaniti z mnenjem in predlogi študentov. Za potrebe morebitnega nadaljnjega izvajanja tovrstnega študija v novem študijskem letu, bo fakulteta vse predloge poskušala v čim večji meri upoštevati.
Anketa je bila posredovana vsem aktivnim študentom fakultete. V celoti je anketo izpolnilo skupaj 206 študentov. Anketa je bila anonimna, na voljo za izpolnitev pa je bila v času od petka, 7.08.2020 do vključno ponedeljka, 17.08.2020.
Splošna vsebina ankete, ki so jo izpolnjevali študenti, je temeljila na dveh sklopih:
- Prvi sklop je od študentov zahteval podatke o zadovoljstvu z izvedbo predavanj in vaj na daljavo;
- Drugi sklop pa je od študentov zahteval podatke o zadovoljstvu z izvedbo preverjanja znanja na daljavo.
Anketa je temeljila na »Multiple choice«, »Multiple answer« in »Essay« odgovorih. Esejskega tipa odgovora so se študenti poslužili zlasti v zadnjem delu, kjer so predlagali izboljšave na področju izvedbe predavanj in vaj ter preverjanja znanja na daljavo.
Pri sami anketi smo zaznali večinsko podporo študiju na daljavo, in sicer kar 72 % študentov je imelo pozitiven pristop do takšnega načina študija. Digitalna orodja omogočajo študentu dostop in uspešno sodelovanje pri študiju na daljavo, pri čemer so se samo trije sodelujoči študenti izjasnili, da nimajo urejenega dostopa do orodij. V samo vključevanje v študij na daljavo polovica sodelujočih študentov ni imela težav, medtem ko so se pri ostalih največje težave pojavljale zaradi nedostopnosti študijskega gradiva, kar je bila posledica zaprtja knjižnic.
Študij je ovrednoten z ECTS točkami, ki predstavljajo časovno vrednotenje obremenjenosti povprečnega študenta ter predstavlja lažjo primerljivost študijev. Povprečen študent bi moral, ne glede na način izvajanja študija, torej tako v predavalnici kot s študijem na daljavo, porabiti enako časa. Pozitivno je, da polovica vseh sodelujočih študentov meni, da so za študij na daljavo, v primerjavi s študijem na fakulteti, porabili enako časa in so mnenja, da je takšna vrsta študija enako učinkovita. Zelo zanimiv je rezultat, da se kar tretjini sodelujočih študentov zdi združevanje klasične oblike poučevanja z e-obliko primerno za njihovo smer študija. Kar nekaj jih je podalo pisni odgovor, pri čemer menijo, da bi bilo poučevanje v e-obliki smiselno izvesti tudi v celoti, saj večini študentov takšna oblika študija omogoča fleksibilnost in je zaradi tega dobrodošla.
Kot glavne pozitivne izkušnje z izvedbo predavanj in vaj na daljavo so študenti navedli udobnost domačega okolja, hitrejši in lažji dostop do predavanj, izjemna odzivnost, fleksibilnost in angažiranost profesorjev, dostopnost do gradiva (e-kurs, ius info, itd.) in vnaprej naloženo gradivo v e-učilnici. Ker si fakulteta prizadeva, da omenjene težave, ki so se pojavljale pri izvedbi predavanj in vaj na daljavo v prihodnosti popravi, smo študente prosili, da navedejo morebitne negativne izkušnje s takšnim načinom izvedbe predavanj in vaj, pri čemer so študenti izpostavili razne tehnične težave, pomanjkanje osebnega stika s predavatelji in manjše število predavanj.
Nedvomno so inovativnost, strokovnost in prijazno akademsko okolje tisti elementi, ki Evropsko pravno fakulteto Nove univerze odlikujejo in jo postavljajo v sam vrh samostojnih visokošolskih zavodov v Sloveniji. Kot visokošolska ustanova vseskozi stremimo k izboljšavam, zato smo od študentov želeli pridobiti predloge za izboljšanje izvedbe predavanj in vaj na daljavo. Študenti so največkrat kot predloge za izboljšanje navedli uvedbe več video predavanj, organizacija izobraževanja za pedagoge glede različnih možnosti uporabe digitalnih orodij, digitalizacija gradiv ter naknaden dostop do posnetkov predavanj.
V drugem delu ankete smo od študentov želeli pridobiti podatke glede zadovoljstva z izvedbo preverjanja znanja na daljavo, pri čemer je kar tretjina študentov s takšnim načinom zelo, odlično ali dobro zadovoljna. Kot najljubši način preverjanja znanja ocenjujejo »take home« izpit. Študenti so ažurnost profesorjev, hitrejši potek izpitov ter udobnost domače okolja navedli kot pozitivne izkušnje s samo izvedbo elektronskega načina preverjanja znanja. Kot glavno negativno izkušnjo, glede izvedbe preverjanja znanja na daljavo, so študenti izpostavili, da je premalo časa za reševanje izpita. Študenti so v zaključku ankete podali predloge za izboljšanje preverjanja znanja na daljavo, pri čemer so najbolj pogosti predlogi več časa na posameznega študenta v primeru ustnih izpitov, izvedba izpitov s spletno aplikacijo, ki omogoča sočasni video nadzor (exam.net) ter bolj jasna opredelitev kriterij glede izvedbe in ocenjevanja.
Kot je razvidno so rezultati večinoma pozitivni, kar pomeni, da se je fakulteta na izredne razmere zaradi virusa COVID-19 dobro odzvala. Z izvedeno anketo smo prav tako dobili predloge za izboljšanje, katere bomo upoštevali v primeru nadaljnjega študijskega procesa na daljavo.